Friday, July 18, 2008

Forgetful

Either we are forgetful or we are pushing our luck? ...

Just like little kids playing with candle lights... when the light accidentally burned their cute tinny little finger... Ok, they know it's painful and they might not wanna play with candles anymore...

Next day, they may still remember the pain...
Ok, better find something else to play...

Few days later, feeling bored? ...

Hey, what's on the table? ...Candle lights!!
Wait a minute, it's painful if I get burned...
But that was the other day...
Maybe today would be different? ...

.....................................................................

Anyway, I don't think there's any "right" or "wrong" about this...
It all depends on your "wisdom" - to choose to be forgetful or not...
As all situation is different...


63 comments:

Anonymous said...

i'm forgetful because there's too much on my mind!! like not enough disk space.. kekeke.. nothing to do with wisdom for me!

OoKi said...

hehehe... ME ALSO...
My disk space not enough also...

Anonymous said...

i do clean up my disk space from time to time, but most of the time i think i clean up the wrong sectors hahahahah

Anonymous said...

Everyday i check this blog, looking forward to read new post, comforting myself you are still doing ok, but ........ now ... no more update. May you rest in peace.

愿您早日往生西方净土。

Anonymous said...

Ah Yee:

今天是我第一次看到你的搏客(部落格),可是,你已经离开我们了。。。其实,当我收到你的消息的时候,我顿时心情很复杂。。。很难过。。但是,确什么都不能做到。更惭愧的是你到了澳洲以后我们从来都没有见过,有时候的邮件发了出去也不一定有回音。。。虽然,我对你在澳洲的生活和你了解的不太多,但是,我相信你会看到我今天写的话,说给你听和我们朋友的话。。。我那天收到你的消息以后,能为你做的事,只是念阿弥陀经回向给你,请西方三圣接你到西方极乐世界。一个安详的世界。你的离开,突然让我感觉这些年我一个人在外漂泊了很久。。。突然想起我所有在马来西亚的朋友,同学。。。好久都和大家失去了联系。。。有7年的时间是在外国,每个人都在忙自己的事情,确忘记了给朋友互相的问候。。。我记得是你把我们尊孔的同学联系起来,因为你做了个校友网站,有着我们的故事和照片。。现在你虽然离开了,但是,还是你让我们这群同学联系起来。。。我不知道有多少人看到我今天写的这些话,但是,我真的好想说,读书时候的同学是最真挚的友情和友谊,是用任何的金钱和时间所不能替换的。但是当我们大家都离开学校到社会上工作,交的朋友,同事都不一样的时候,我们是否还想念着,惦记着我们的同学,想念着那一份真挚的友情。。。。希望有一天还能像从前一样说着那些真挚的话。。。。

在中国时间越长,我越想念我们的国家,我所有的朋友。。。。在一个能感受春夏秋天的国度里,我常听到好多在中国的马来西亚人或在马来西亚生活的朋友说我们的国家经济很差,很多的东西不好。。。但是,我确觉得我们大家都是幸福的,因为,无论我们在世界的那一个角落,我们的朋友都会惦记着我们,爱我们的人都在我们的身边,那就是人一生中最幸福的事。。。所以佛陀说活在当下才是最重要的,所以我们更应该好好的珍惜我们所拥有的一切,我们的朋友,我们的同学、父母、亲人、所有所有的一切一切,无论是好、是坏。。。

淑眙,是你让我又再一次体会人生很多的道理,虽然,我和你很久没有见面,但是,那一刻,好像好多关于你的事,我在网站上看到,都感觉很熟悉,好像特别明白你经历的所有事情和感受,你的坚强,你的勇敢,你的信念,你的好多好多的事情。。。最好像楞严经上说的心能包虚空的感觉,就在我用心去想的一刻,我好像已经到了澳洲一样。谢谢你!我相信朋友不一定是常见面才是最好朋友,最重要的是我们心里都有着每一个人,我知道你一定能听到我说的话,我也相信只要大家用真挚的心去相处,无论和谁都是最好的。

你的离去,我想很多人也许会和我一样,有着很多复杂的心情,但是,我相信,你会再一次让我们尊孔的同学更加深了同学之间的友情。

虽然,我并不知道我们的同学在出来工作上是否也遇到过很多各种不同的人,有着复杂的面具,但是,很希望每一次我们同学相聚的时候,把我们自己的面具都摘下,做回像当年在学校时候的那种真挚,真诚的同学。因为,我们大家能成为同学,也是过去因缘,才会在尊孔读书,才会互相认识。

最后,淑眙,我还想对你说,你的一切带给了我们很多的启发,感谢你。。。真的。。。很多的话是没有办法用言语或文字来表达。。。所有的一切只能用:此时无声胜有声。

南无阿弥陀佛,希望你到西方极乐世界,一个安详,平静的世界。

最后,我想与你分享的是:

菩提本无树,明镜亦非台,本来无一物,何处惹尘埃。

归与本来,归无所得。

南无阿弥陀佛

同时,在此也和所有的朋友和同学说声,很抱歉,好久没有和大家好好的联系,淑眙的离开,让我更加的思念大家,过去的所有是我生命中没有办法忘记的回忆。。。那些真挚的、诚恳的、真诚的、简单的、单纯的话和笑容,还有一切一切。。。。这段时间它们都一一的在我的脑海里无法挥去,是那么清晰的在我脑海里呈现。。。真的很想念大家。。。。

我已经和很多同学失去了联系,如果你们看到我今天的这些话,请与我联系:danfui916@yahoo.com.cn

Ah Yee,谢谢你。。。。我们会永远惦记着你。。。

丹慧

Anonymous said...

RIP Mandy xxxx

Anonymous said...

Is your birthday today, i used to called you up at 12am and be the first one to wish you Happy Birthday, now what i can do is to leave a message here to wish you Happy Birthday.

LiNa said...

We remembered you and will always have you in our hearts.

Anonymous said...

We remembered you and will always have you in our hearts.

Anonymous said...

好久没有跟您谈过天了,想起过去的谈话,的确很赞叹您的勇敢。我在想,就算我知道自己时间不长了,也会在刻意的回避,依然抱着无限的希望。。。。
毕竟,您还是很勇敢的面对了,换我而言,我有去面对吗?

Anonymous said...

Happy Lunar New Year wherever you are my dear friend!

Anonymous said...

How are you lately....
Hope you are doing well..
Be happy!

Anonymous said...

My dear friend,
A news to share with you, my little baby son, Ray is 6 weeks old already ...
Am sure you will like him if you are still around ..
Miss you heaps ...

Anonymous said...

Dear Friend,
Been just over a year since we last spoke ... how is everything up there?
Miss our conversations and laughters ............
All the best to you ....

LuckyBoy1420 男孩像我 said...

我会更加珍惜身边的人。。。

Anonymous said...

My dearest friend, is my Birthday today .. i dont have to call you this year to remind you just before midnight ..
but i miss the time, the laughters, and i do really miss you ........

Anonymous said...

My dear friend, today is your birthday .. wishing you all the best, wherever you are..

Anonymous said...

miss you so much...dear

Anonymous said...

Mandy,u are always in my mind...since1989 _wilson fong soon wee_

Anonymous said...

菽眙,我想你…
        ~房顺威~

Anonymous said...

today very very busy!but i still missig u... _wf_

Anonymous said...

missing u... _wf_

Anonymous said...

今天我的宝贝^jane fong打电话问我,我facebook 里的三张照片是不是daddy最爱的mandy亚姨,我只是嗯了一声,这个小鬼竟然说了一句:mandy亚姨,腿很长,样子很美.我长大也要像她,做个长腿美妹…

Janefong0603 said...

i miss u much...

Janefong0603 said...

Thinking of u...

Janefong0603 said...

miss you...

Janefong0603 said...

today is 24Jul2010.hope u in the paradise...miss u

Janefong0603 said...

miss u ^^dear

Geraldine Yap said...

miss u my friend...

Janefong0603 said...

miss u...

Janefong0603 said...

merry christmas...

Janefong0603 said...

merry christmas...

Wilson Fong said...

Happy Birthday^^my dearest

Gerald Lim said...

Happy birthday old friend... Miss ya.

Janefong0603 said...

missing u....

Anonymous said...

another year pass, and your birthday came and go, do wish that i can call you and wish you in person

Janefong0603 said...

Happy New Year^^missing u forever...

Janefong0603 said...

happy valentine's day...miss u

Janefong0603 said...

missing...

Anonymous said...

Dear Friend,
Wishing you a Happy Birthday
You are always on my mind

Wilson Fong said...

Happy Birthday....

Wilson Fong said...

How to forget...How to forget someones...u...Mandy Liang Suit Yee

Wilson Fong said...

Happy Birthday...I always be late>>> with u...

Anonymous said...

My dear friend,
心血来潮,把以前的email拿来看,不时再想起您的微笑。
泪流了,想念您

Anonymous said...

my dear friend, is the time of the year again. Our agreement as usual, i will not forget to remind you of my birthday, so happy birthday to me from Ooki :)

K H Cheng- Singapore said...

my dear friend.... today I keep thinking abt u :) recalling on how u help me on my products shooting, and all the good times we have while im staying Melbourne. im still keeping all the MP3 that u ve passed to me :) so many nice song! miss u my friend!!!!!!
cheng

Anonymous said...

Dear Friend,
Is your birthday again, wishing you all the best.

Chris C said...

Hi Mandy,

I've recently visited Melbourne and definitely your family too! Pretty sure you would have known before anything else! =) Would just like to tell you that I have had a very enjoyable time with your parents. Really appreciate your parents and brother hospitality during my visit. Couldn't anymore thank them so much!

Although I have had not much opportunity getting to know you. I remembered you visited me and my family once back in Sabah; and specifically mentioned about the joke of the itchy town when driving pass the Menggatal town :D

Your Mom spoke about you a couple of times during my visit. I enjoyed knowing more about you. I'm sure you have been the kindest and beautiful person ever to your friends and family.

Rest assured, they are all doing very well. Petty sure the same goes to you too! ;)

Warm regards,
Cousin Chris.

Wilson Fong said...

Happy Birthday...

汉铨 said...

Mandy,
Happy Birthday to you my dear friend!

Han said...

Good morning my dear friend, Happy Birthday to you

Wilson Fong said...

Happy Birthday to U!!!

Han said...


老朋友,又是生日这天了,这版里,怎么会缺少我给你送上的祝福呢?

祝您生日快乐

Han said...

老朋友,对不起,我前两天用手机留下了祝福,却今天才发觉没有通过。
跟您说一声迟来的祝福,祝您生日快乐

Han said...

老朋友,对不起,我又迟到了,前天是您的生日,送给您迟来的祝福,祝您生日快乐

Tze Liang said...

Happy birthday sis. Still miss you so much!

Han said...

老朋友,就说了,您没有打电话提醒我,我又迟到了,昨天是您的生日,送给您迟来的祝福,生日快乐。

zd said...

was searching for something on my email and stumble upon your emails! read through all the emails, more than a decade ago =D

Han said...

Happy Birthday my dear friend , this time i am on time

Tze Liang said...

Happy birthday sis. 迟来的祝福。还在想念你

Wilson Fong said...

Happy Birthday !!!

Han said...

Happy Birthday my dear friend. 想您了!祝福您!

Tze Liang said...

姐,生日快乐。 依然怀念你